Προαστιακός GTW Stadler
Η σειρά 560 του ΟΣΕ, γνωστή και ως Railbus είναι σειρά δίδυμων ντηζελοκίνητων αυτοκινηταμάξων τύπου Stadler GTW 2/6, που λειτουργεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Κατασκευάστηκαν από κοινοπραξία Ελληνικών Ναυπηγείων-Stadler Ελβετίας-Bombardier, και τέθηκαν σε υπηρεσία στον ΟΣΕ το 2003. Μοιάζουν με τις αυτοκινητάμαξες σειράς 4501, αλλά η βασική τους διαφορά είναι ότι οι 560 είναι σε μορφή κανονικού εύρους ενώ οι 4501 σε μορφή μετρικού εύρους, αλλά έχουν την ίδια χωρητικότητα, ταχύτητα, όψεις και κατασκευαστές, ενώ είναι ντιζελοκίνητες με δύο βαγόνια, συνήθως συζευγμένες με άλλη μια αυτοκινητάμαξα σε πολλαπλή ζεύξη έως και με τρεις αυτοκινητάμαξες.
Συνολικά, υπάρχουν 24 τέτοιες αυτοκινητάμαξες, με αρίθμηση 560 101 έως 560 917. Χωράνε μέχρι 125 επιβάτες, 12 στην 1η θέση και 113 στην 2η. Διαθέτουν μηχανή MTU 12V 183 TD 13 ισχύος 550kW και φτάνουν ταχύτητες μέχρι 115 χιλιόμετρα την ώρα. Ακόμη, οι αυτοκινητάμαξες αυτές, είναι κλιματιζόμενες. Οι αυτοκινητάμαξες σειράς 560 χρησιμοποιούνται σε υπεραστικές αμαξοστοιχίες στη γραμμή Αθήνα-Λειανοκλάδι, καθώς και σε τοπικές αμαξοστοιχίες στην γραμμή Λειανοκλάδι-Στυλίδα και Τιθορέα-Μπράλος-Λειανοκλάδι.
O Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος προχώρησε στην παραγγελία τραίνων από την Κοινοπραξία Ελληνικά Ναυπηγεία - Bombardier – Stadler το 1999προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του Προαστιακού. Συνολικά παραδόθηκαν 17 διπλοί συρμοί κανονικής γραμμής. Η διάταξη της αυτοκινητάμαξας, με την παρουσία ενός κινητήρα ντίζελ / γεννήτρια στη μέση κάθε μονάδας, δεν εμποδίζει τη διέλευση των επιβατών, και έχει πλήρη αυτονομία και κίνηση και στις δύο κατευθύνσεις. Διαθέτει τη δυνατότητα σύζευξης. Από τις αρχές της δεκαετίας του 2010 οι αυτοκινητάμαξες, εξυπηρετούσαν, μεταξύ άλλων, και τα δρομολόγια της παλαιάς χάραξης της γραμμής Αθήνα-Λειανοκλάδι (Τιθορέα-Μπράλος-Λειανοκλάδι) την γραμμή 3 του Προαστιακού της Αθήνας, στο τμήμα από τον Πειραιά μέχρι την Αθήνα, αλλά στην συνέχεια αποσύρθηκαν και αντικαταστάθηκαν με αυτοκινητάμαξες σειράς 460 στην γραμμή 3 του Προαστιακού. Στην παλαιά χάραξη Τιθορέα-Μπράλος-Λειανοκλάδι, δεν αντικαταστάθηκαν ποτέ, μιας και η εν λόγω γραμμή, παρακάμφθηκε στην περιοχή του Καλλίδρομου. Ωστόσο, το καλοκαίρι του 2018, επέστρεψαν σε λειτουργία στην εν λόγω γραμμή*
*Πηγή: Wikipedia
Τα καταστήματα HMC και το Modellbahn αναγνωρίζοντας την επιθυμία πολλών τρενομοντελιστών να αποκτήσουν ένα μοντέλο του όμορφου αυτού τρένου σε κλίμακα Η0 (1:87) μετασκεύασαν ένα δημοφιλές μοντέλο GTW Stadler της εταιρείας ΡΙΚΟ σε ελληνικό προαστιακό. Το συγκεκριμένο μοντέλο της ΡΙΚΟ διαφέρει σε ορισμένα χαρακτηριστικά του σε σχέση με το πρωτότυπο ελληνικό GTW Stadler (π.χ. είναι κατά τι κοντύτερο, δεν διαθέτει διπλό προβολέα κλπ.) αλλά αποτελεί μια πολύ κοντινή εκδοχή του προαστιακού που όλοι αναγνωρίζουμε και αγαπάμε.
PIKO 59539
Diesel Railcar GTW Stadler "Suburban Railway"
Δίδυμη ντηζελοκίνητη αυτοκινητάμαξα GTW Stadler "Προαστιακός"
Gauge: H0 Era: VI
Μοντέλο για σύστημα δίγραμμο (DC)
MODELLBAHN TIMH 449,95€
Μακετα συλλογου φιλων Marklin!!!!
Ξεκίνησε το Μάρτιο του 2017 μέχρι τον Ιούνιο όπου κατασκευαστήκαν τα πρώτα 3 κομμάτια από τα 6 που αποτελείτε
Τον Οκτώβριο ξεκίνησαν τα υπόλοιπα 3 και παραδόθηκαν σε λειτουργιά στις 16 Δεκεμβρίου 2017